تاریخ مطالعات برنامه درسی
آدرس ایمیل: | مرتبة علمی: دانشیار | نام و نام خانوادگی استاد: عبداله پارسا |
نیمسال تحصیلی: 1 – 98
| گروه: علوم تربیتی | دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: تاریخ مطالعات برنامه درسی | دورة تحصیلی: ارشد برنامه ریزی درسی
|
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: اصلی - تخصصی | ||
هدف کلی: آشنایی با تاریخچه شکل گیری و سیر تطور و تحول علم برنامه ریزی درسی و ساختارهای مرتبط باآان در نظام های آموزشی ایران و جهان | ||
اهداف یادگیری: آشنایی با تاریخ تحولات نظری حوزه مطالعات برنامه درسی در دنیا آشنایی با تاریخ تحولات ساختاری و نهادی حوزه مطالعات برنامه درسی در دنیا شناخت انجمن ها و نهادهای حوزه مطالعات برنامه درسی در دنیا و ایران آگاهی از ساختارها و تاریخ تحولات ساختاری نظام های آموزشی ایران و جهان در حوزه آموزش و پرورش و برنامه ریزی درسی آگاهی ازتاریخ و چگونگی تدوین و هدف اسناد بالادستی مرتبط با برنامه ریزی درسی در جهان و ایران
| ||
رفتار ورودی: آگاهی دانشجویان از اهداف تعلیم و تربیت در مقاطع مختلف و ساختارهای آموزشی | ||
مواد و امکانات آموزشی: کلاس درس، ویدئو پرژکتور
| ||
روش تدریس: سخنرانی و پرسش و پاسخ همراه با ارائه گزارش های تحقیق دانشجویان
| ||
وظایف دانشجو: مطالعه مفاهیم طرح شده در کلاس درس مشارکت در مباحث و گفتگوهای کلاس مطالعه و تهیه گزارش های خواسته شده ارائه نتایج گزارش تحقیق خود در کلاس درس ارائه فایل گزارش خود برای ارزیابی به استاد شرکت در امتحان پایان نیمسال
| ||
شیوه آزمون و ارزیابی: آزمون کتبی پایان نیمسال ( تشریحی) ارزیابی تحقیق و گزارش ارائه شده در کلاس درس ارزیابی مشارکت در مباحث کلاسی حضور مستمر و فعال
| ||
منابع درس: برنامه درسی، رویکردها، نظرگاه ها و چشم اندازها، گرداورنده: محمود مهرمحمدی مقاله تحولات آموزش متوسطه در دو قرن اخیر در اروپای غربی و آمریکا بهرام محسن پور مقاله سیر تحولات شکل گیری برنامه درسی آموزش متوسطه در ایران مقالات و منابع مرتبط در اینترنت
|
هفتة یکم (23/6/98 تا 29/6/98)
طرح مقدمات و آشنایی با مفاهیم اولیه
|
هفتة دوم (30/6/98 تا 5/7/98) ارائه تعاریف و مفاهیم مختلف برنامه درسی و برنامه ریزی درسی و تفاوت آن با سایر مفاهیم مرتبط
|
هفتة سوم (6/7/98 تا 12/7/98) معرفی نهضت های شکل گیری ساختار دانش برنامه درسی
|
هفتة چهارم (13/7/98 تا 19/7/98 معرفی مشاهیر و بنیانگذاران حوزه برنامه ریزی درسی و آراء انان |
هفتة پنجم (20/76/98 تا 26/7/98) ادامه معرفی مشاهیر و بنیانگذاران حوزه برنامه ریزی درسی و آراء انان |
هفتة ششم (27/7/98 تا 3/8/98) ارائه ساختارهای نظام های آموزشی و برنامه ریزی درسی مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه در کشورهای مختلف
|
هفتة هفتم (4/8/98 تا 10/6/98) ادامه ارائه ساختارهای نظام های آموزشی و برنامه ریزی درسی مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه در کشورهای مختلف
|
هفتة هشتم (11/8/98 تا 17/8/98) ارائه ساختارهای نظام های آموزشی و برنامه ریزی درسی مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه در کشورهای مختلف
|
هفتة نهم (18/8/98 تا 24/8/98) ارائه ساختارهای نظام های آموزشی و برنامه ریزی درسی مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه در کشورهای مختلف
|
هفتة دهم (25/8/98 تا 1/9/98) معرفی انجمن ها و نهادها و مؤسسات دولتی و غیر دولتی برنامه ریزی درسی در ایران و جهان و کارکرد آنها معرفی مجلات و پایگاه های علمی و انجمن های علمی مرتبط
|
هفتة یازدهم (2/9/98 تا 8/9/98) ارائه گزارش های تحقیقی مرتبط با تکالیف تعیین شده در ابتدای نیمسال و نقد و بررسی و گفتگوی مشارکت جویانه و بحث گروهی در باره موضوع |
هفتة دوازدهم (9/9/98 تا 15/9/98) ارائه گزارش های تحقیقی مرتبط با تکالیف تعیین شده در ابتدای نیمسال و نقد و بررسی و گفتگوی مشارکت جویانه و بحث گروهی در باره موضوع
|
هفتة سیزدهم (16/9/98 تا 22/9/98) ارائه گزارش های تحقیقی مرتبط با تکالیف تعیین شده در ابتدای نیمسال و نقد و بررسی و گفتگوی مشارکت جویانه و بحث گروهی در باره موضوع
|
هفتة چهاردهم (23/9/98 تا 29/9/98) ارائه گزارش های تحقیقی مرتبط با تکالیف تعیین شده در ابتدای نیمسال و نقد و بررسی و گفتگوی مشارکت جویانه و بحث گروهی در باره موضوع
|
هفتة پانزدهم (30/9/98 تا 6/10/98) ارائه گزارش های تحقیقی مرتبط با تکالیف تعیین شده در ابتدای نیمسال و نقد و بررسی و گفتگوی مشارکت جویانه و بحث گروهی در باره موضوع
|
هفتة شانزدهم (7/10/98 تا 13/10/98) ارائه گزارش های تحقیقی مرتبط با تکالیف تعیین شده در ابتدای نیمسال و نقد و بررسی و گفتگوی مشارکت جویانه و بحث گروهی در باره موضوع جمع بندی مباحث نیمسال |